[O1] Silnik się przegrzewa, ogrzewanie nie działa - 1,6/74kW

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Camel-
    Drive
    • 2008
    • 89

    [O1] Silnik się przegrzewa, ogrzewanie nie działa - 1,6/74kW

    Zamieszczone przez radekgw
    kumpel ma e46 wlasnie w automacie i 150KM w dizlu, i nie powiem zeby to kompletnie nie jechalo, na jedynce jest zawsze przede mna ale potem juz go doganiam i przeganiam, chodz latwo nie jest.
    Piramida a Ty przypadkiem nie scigales sie z najnowsza 3 ? te co maja 177 KM ?
    nie pamiętam bo to było z rok temu :P teraz to sobie radzę bez problemu z takimi żukami :szeroki_usmiech

    A6 '98 Avant 2,8QT + C200 '95 Sport
    Elementy z włókna węglowego (carbon fiber)
  • KubaP
    Classic
    • 2007
    • 4

    #2
    [O1] Silnik się przegrzewa, ogrzewanie nie działa - 1,6/74kW

    Dzień dobry,

    Szukałem w archiwum forum, ale nie znalazłem podobnej opisanej sytuacji, więc pytam.

    Objawy są takie:
    - silnik mimo mrozów dość szybko się nagrzewa, po czym się przegrzewa, wskaźnik dochodzi do czerwonego pola, a nawet włącza się alarm
    - z ogrzewania kabiny leci zimne powietrze
    - w zbiorniku wyrównawczym ciecz ma (chyba) normalną barwę, nie gotuje się
    - po wyłączeniu silnika, przy delikatnym otwieraniu zbiornika wyrównawczego słychać tylko lekki syk, poziom cieczy w zbiorniku unosi się, ale nie kipi.

    "Znajomy-znajomego", mechanik, przez telefon ocenił, że to może być pompa wodna. Podobno te pompy czasami tak mają, że oś się kręci, a wirnik się zaciera i stoi.

    Inna wersja to uszkodzony termostat (chociaż wtedy chyba, przy działającym małym obiegu, działałoby również ogrzewanie kabiny, prawda?) albo uszczelka pod głowicą.

    Co obstawiacie?


    Pozdrawiam
    KubaP

    Komentarz

    • Jeżyk
      Rider
      • 2009
      • 691

      #3
      Może być rzeczywiście pompa. Sprawdź ręką, (tylko ostrożnie żebyś się nie poparzył) rury z płynem chłodzącym do chłodnicy, silnika zbiornika itp. Jeżeli są gdzieś zimne to prawdopodobnie pompa siadła albo coś gdzieś zatkane, załamany wąż ale to mniej prawdopodobne. Uszczelka pod głowicą to też mało prawdopodobne w Twoim przypadku. Terostat? Raczej też nie bo jak się zepsuje to się otwiera na full i miałbyś niedogrzane autko. A ile masz zrobione km od wymiany pompy?
      Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

      Komentarz

      • KubaP
        Classic
        • 2007
        • 4

        #4
        Bardzo mało. Wiosną robiłem rozrząd, wydaje mi się że pompa była wymieniana (muszę sprawdzić w rachunkach), więc pewnie jakieś 5-6 tys. (mało jeżdżę).

        Komentarz

        • Jeżyk
          Rider
          • 2009
          • 691

          #5
          Założyłeś oryginał czy coś innego? W ASO? Powinieneś mieć na to gwarancję.
          Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

          Komentarz

          • Owrone
            Ambiente
            • 2010
            • 115

            #6
            KubaP, kolego przy rozrzadzie obowiazkowo sie wymienia pape, sprawdz to..A płyn to nie woda??? :|
            Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
            Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat

            Komentarz

            • KubaP
              Classic
              • 2007
              • 4

              #7
              Jeżeli pytasz o to czy zamarzło, to nie. Nie zamarzło. W układzie jest płyn, raczej

              Komentarz

              • Jeżyk
                Rider
                • 2009
                • 691

                #8
                Zamieszczone przez Owrone
                przy rozrzadzie obowiazkowo sie wymienia pape
                Tak, racja 100%, tylko czasem może być nieuczciwy mechanik lub właściciel sam chce zaoszczędzić. Nie zawsze patrzy się mechanikowi na ręce i nie każdy na to pozwala. Spotkałem się z takim napisem w jednym z warsztatów: "Patrzenie na ręce mechanikowi - koszt 100zł. Nauka kosztuje!" Wiem, że można takie warsztaty omijać szerokim łukiem ale to temat na inną dyskusję. Teraz trzeba pomóc koledze z poważnym problemem.
                Poza sugestiami wyżej, nie mam pomysłu.
                Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                Komentarz

                • KubaP
                  Classic
                  • 2007
                  • 4

                  #9
                  Bardzo dziękuję.
                  I tak jestem zdany na mechanika (słabo się znam i nie jestem w stanie zweryfikować tego co mówi), więc zobaczę w poniedziałek w warsztacie.

                  Chociaż mówiąc szczerze konieczność wykłócania się o gwarancyjną wymianę dopiero co wymienionej pompy trochę mnie mrozi, to zawsze upierdliwe.

                  Komentarz

                  • Space99
                    Rider
                    • 2008
                    • 275
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    a wogóle to o jakim aucie i silniku rozmawiacie? Bo kolega nic nie napisał a i w opisie nie ma
                    pozdrawiam Marcin

                    Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                    Komentarz

                    • delfin2525
                      Drive
                      • 2010
                      • 51

                      #11
                      jesli termostat to mozna chyba to sprawdzic sprawdzajac czy jeden waz dochodzacy do chlodnicy jest cieply , drugi byc zimny jesli jest tak to termostat prawdopodobnie dobry, przynajmniej znajomy mi tak mowil u mnie sie sprawdzilo

                      Komentarz

                      • Jeżyk
                        Rider
                        • 2009
                        • 691

                        #12
                        Zamieszczone przez Space99
                        a wogóle to o jakim aucie i silniku rozmawiacie? Bo kolega nic nie napisał a i w opisie nie ma
                        napisał w temacie...

                        [ Dodano: Sob 04 Gru, 10 16:58 ]
                        KubaP, a tak w ogóle to niech Cię ktoś podholuje do tego mechanika bo jak masz daleko to sobie załatwisz silnik. Poza tym to będzie lepiej wyglądało w przypadku roszczeń gwarancyjnych.
                        Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                        Komentarz

                        • Space99
                          Rider
                          • 2008
                          • 275
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Jeżyk
                          Zamieszczone przez Space99
                          a wogóle to o jakim aucie i silniku rozmawiacie? Bo kolega nic nie napisał a i w opisie nie ma
                          napisał w temacie...
                          nie wiem czemu przeoczyłem ... sorki
                          Mi też to wygląda na walniętą pompe wody. Jak będziesz tak jeździł to pokrzywisz głowice o ile juz to nie nastąpiło.
                          pozdrawiam Marcin

                          Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                          Komentarz

                          • Kajtiii
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 291

                            #14
                            Powiem Ci małą historię :diabelski_usmiech

                            Swojego czasu wymieniałem rozrząd i jakimś cudem zapomniałem wymienić pompę borygo I tak jeździłem, jeździłem aż któregoś dnia sobie przypomniałem o tym co zapomniałem. Postanowiłem wymienić pompę. Po wyjęciu starej okazało się że kółko z łopatkami było wyłamane w drobny mak i w zasadzie tylko 1/4 tego kółka pompowała mi płyn. Swoją drogą co za idiota wymyślił plastikowe łopatki!!?? :evil: Szczątki leżały sobie w zagłębieniu pod pompą. Nic się nie grzało itp ale mechanik był pod wrażeniem skąd moje wyczucie :szeroki_usmiech

                            Do czego zmierzam - nawet mocno skatowana pompa daje radę
                            Ale w Twoim przypadku to bym obstawiał jak koledzy - walnięty napęd pompy lub.... zapowietrzony układ! Może być tak że masz bąbla powietrza spowodowanego niefachowym odpowietrzaniem (lub brakiem odpowietrzenia tudzież zalania układu byle jak) i pompa tego nie przepchnie za Chiny. Za tą opcją przemawia właśnie zimna nagrzewnica i brak ciśnienia w układzie. I właśnie to bym obstawiał w pierwszej kolejności. Pojedź do DOBREGO mechanika i niechaj Ci sprawdzi.

                            Komentarz

                            Pracuję...